lauantai 30. maaliskuuta 2013

Lankalauantain maalauspuuhia

Toiset maalailee pääsiäisenä munia, minäpä kävin maalaamassa yhden seinän. Tällä kertaa vieläpä seinän, joka ei ole oman remppakodin seinä ollenkaan. Puolustuksekseni on sanottava, että olin eiliseen asti autuaan tietämätön tästä minulle suunnitellusta nakista. 

Eilen se nakki kuitenkin napsahti ja mieskultani sai mut suostuteltua sotkemaan näppini (kirjaimellisesti) projektiin josta olin ajatellut pysytellä mahdollisimman kaukana. Tässä parisuhteessa olen tosin ennenkin huomannut, että päädyn usein yllättäviin tilanteisiin liittyen miehen työhön tai sukuun - yleensä molempiin. Ja niinpä löysin itseni heräämästä pääsiäislauantaiaamuna klo 8 ja kohta jo huiskimasta vanhasta lakanasta revityllä rätillä maalia seinään miehen työpaikalla seuranani lähes tuntematon (ehkä kerran vuosi sitten tapaamani) konkari-remonttimies.

Tämä konkari oli tehnyt hommani helpoksi; välineet oli valmiina, maali haettuna, seinä pohjamaalattuna ja lattia sekä saumat asiallisesti maalarinteipillä ja pahvilla suojattuna. Mun hommaksi jäi tosiaan vaan sen koristemaalin lätkiminen lakanarätillä tuohon niin kauniin vaaleaksi maalattuun seinään. Melkeen olisi tehnyt mieli jättää seinä sellaiseksi puhtaan vaaleaksi, mutta kun tilaaja halusi elävän ruskean pinnan niin sitähän sitten sai.


Aamulla aloitin, iltapäivällä lopetin ja tällainen siitä sitten tuli. Konkari telaili muihin pintoihin mukavan vaaleaa beigeä siististi ja rauhallisesti ja mä olin kyynärpäitä myöten ruskeissa maaliroiskeissa ja vanha vaaleanpunainen kissapussilakana muuttui kasaksi ruskeita kangasmöykkyjä.

Tulipahan jotain tehtyä tänäänkin. Ja itseasiassa olen ihan tyytyväinen lopputulokseen. Ja sekös on hyvä, sillä mulla on kutina että tuon seinän tulen ohittamaan vielä monenmonta kertaa. Toivottavasti myös muut seinän päivittäisohittajat tykkää.

Leppoisaa pääsiäisen jatkoa. Ensi pääsiäisenä maalaan niitä munia ekaan oman kodin pääsiäiseen.

<3: Kiskis

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti